• Consells

    rebaixes
    • Examineu el producte, no pot estar deteriorat i ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té quan el preu no està rebaixat.
    • Diferencieu entre la venda en rebaixes i altres tipus de venda promocional, la venda en liquidació, la venda de saldos o de restes... Els productes rebaixats han d’estar clarament identificats i anunciats de forma que quedin diferenciats de la resta de productes.
    • Comproveu si l’establiment accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual. Si és així, també ha d’acceptar aquests mitjans en període de rebaixes.
    • Llegiu atentament les etiquetes i apliqueu amb cura les instruccions d’ús dels productes.
    • Pregunteu al comerciant si accepta devolucions. L’establiment no té cap obligació d’acceptar-ne encara que els productes estiguin en perfecte estat, a menys que ho anunciï. Si n’accepta, pregunteu-ne les condicions.
    • Demaneu i conserveu la factura o el tiquet de compra: són la vostra garantia.
    • Conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les característiques. En ser vinculants, l’empresari està obligat a complir el que s’hi anuncia.
    • Els productes rebaixats també disposen de 2 anys de garantia legal. Si durant aquest temps detecteu algun defecte en un producte, dirigiu-vos a l’establiment on l’heu adquirit amb el tiquet o la factura de compra.
    • Els establiments disposen dels fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia en matèria de consum.