B.1.1. Residència per raons de reagrupament amb els caps de les missions diplomàtiques
Descobreix tot allò relacionat amb B.1.1. Residència per raons de reagrupament amb els caps de les missions diplomàtiques visitant el portal del Govern d'Andorra. Tots els serveis i informació detallada.
-
B.1.1: Residència per raons de reagrupament amb els caps de les missions diplomàtiques, els agents diplomàtics i el personal de l’Administració que està en actiu a l’exterior: autorització inicial
La pot sol·licitar, d’acord amb la legislació vigent, tota persona nouvinguda que sigui:
-
El cònjuge o el membre de la unió estable de parella.
-
Els seus fills menors d’edat, i els fills menors d’edat del cònjuge dels quals tingui la guarda i custòdia legals.
Període de l'autorització
L’autorització inicial per raons de reagrupament s’atorga per un període inicial de deu anys. La seva vigència es manté sempre que la persona sol·licitant segueixi en actiu i se segueixin complint els altres requisits que van motivar l’atorgament del reagrupament. les renovacions es concedeixen per període de deu anys sota les mateixes condicions.
Com es fa?
La documentació amb efectes enunciatius i no limitatius que heu d’adjuntar és la següent:
-
Sol·licitud d’autorització d’immigració per a no actius residents degudament omplerta.
-
Original i fotocòpia del passaport vigent. Els nacionals dels estats membres de la Unió Europea i de l’Espai Econòmic Europeu poden, de forma alternativa, presentar l’original i una fotocòpia del seu document nacional d’identitat vigent.
-
Certificat d’antecedents penals del país d’origen, del país de la seva nacionalitat, així com dels països de residència degudament legalitzats.
-
Una fotografia en color (35 x 45 mm) presa recentment, en un termini inferior a 6 mesos abans de la sol·licitud, amb la fisonomia totalment visible i el cap descobert.
-
Document acreditatiu de l’allotjament.
-
Document acreditatiu de l’estat civil:
-
Casat/ada: certificat oficial de matrimoni expedit en un termini inferior a 3 mesos abans de la sol·licitud.
-
-
En el cas d’unió estable de parella: certificat oficial expedit pel Registre Civil andorrà expedit en un termini inferior a 3 mesos abans de la sol·licitud.
-
Si les persones que es reagrupen són els fills menors d’edat de la persona que sol·licita o del seu cònjuge, un certificat de naixement expedit en un termini inferior a 3 mesos abans de la presentació de la sol·licitud, amb la indicació de la filiació o, si escau, una còpia conforme a l’original de la decisió d’adopció de l’autoritat competent. Si es tracta d’un fill major d’edat entre divuit i vint-i-cinc anys que és estudiant i que continua cursant els estudis de manera continuada i sense interrupció, un certificat que acrediti que està cursant estudis secundaris, universitaris, de postgrau o similars, i que aquests estudis constitueixen la seva activitat exclusiva.
-
Si la persona que sol·licita té la guarda i custòdia del fill menor d’edat, un document notarial o, si escau, una resolució judicial que així ho acrediti, que hauran d’estar degudament legalitzats en cas que dimanin d’autoritats estrangeres.
-
Certificat del ministeri encarregat dels afers exteriors que acrediti el seu càrrec i el destí de la missió a l’estranger.
-
Informació revisió mèdica i consentiment de proves mèdiques.
Important
Tots els documents oficials lliurats per autoritats d’estats estrangers s’han de presentar o bé autenticats amb la postil·la de la Convenció de l’Haia, o bé degudament legalitzats.
Taxa
-