D.2. Residència sense treball: autorització de renovació
Descobreix tot allò relacionat amb D.2. Residència sense treball: autorització de renovació visitant el portal del Govern d'Andorra. Tots els serveis i informació detallada.
-
D.2: Residència sense treball: autorització de renovació
Per obtenir la renovació de les autoritzacions cal presentar la sol·licitud durant els sis mesos anteriors al venciment dels terminis i acreditar que la persona sol·licitant ha establert la seva residència principal i efectiva al Principat d'Andorra a comptar de la data d’inici si es tracta d’una autorització inicial, o de la data de la darrera renovació en els altres casos.
Com es fa?
La documentació general amb efectes enunciatius i no limitatius que s’ha d’adjuntar és la següent:
-
Sol·licitud d’autorització de renovació degudament omplerta.
-
Original i fotocòpia del passaport i/o del document nacional d’identitat vigent.
-
Una fotografia en color (35 x 45 mm) presa recentment, en un termini inferior a 6 mesos abans de la sol·licitud, amb la fisonomia totalment visible i el cap descobert.
-
Autorització del Servei d’Immigració. En cas de pèrdua o robatori, s’ha de dur el certificat del Servei de Policia en què s’acrediti aquesta circumstància.
-
Certificat de residència del Comú.
-
Últim rebut o un altre mitjà de prova com els rebuts d’electricitat, telèfon i aigua.
-
Document acreditatiu de la vigència de la cobertura o assegurança per malaltia, incapacitat i vellesa per la persona sol·licitant i per les persones al seu càrrec o a càrrec del seu cònjuge o la parella estable per tot el temps de vigència, a excepció dels menors d’edat i els majors de seixanta anys, els quals han de justificar i tenir en vigència a Andorra una cobertura i assegurança per malaltia.
-
Demostrar que el titular té ingressos superiors al 300% del salari mínim anyal vigent, afegint-hi el 100% d’aquest indicador per cadascuna de les persones a càrrec. Aquest aspecte s’acredita, entre d’altres, mitjançant un certificat de pensió de jubilació i/o una declaració de renda de l’any anterior al darrer país de residència i les certificacions bancàries corresponents. Exemple: per persona titular principal,salari base x 12 mesos x 3 (300%).
-
Compromís de fixar la residència efectiva a Andorra un mínim de 90 dies per any.
Documentació que cal afegir per a l’autorització de residència sense activitat lucrativa
- Document conforme mantenen la inversió en actius andorrans.
Documentació que cal afegir per a l’autorització de residència de professionals amb projecció internacional
- Acreditar els recursos econòmics suficients que li permetin, tant a la persona que sol·licita com a les persones al seu càrrec, residir a Andorra (declaració impostos Govern).
Documentació que cal afegir per a l’autorització de residència per raons d’interès científic, cultural o esportiu
- Demostrar que continuen gaudint de reconeixement internacional pel seu talent en el món de la ciència, la cultura o els esports.
- Aportar una còpia de qualsevol document que acrediti la xifra d’ingressos derivats de l’activitat dins la qual s’emmarca l’autorització.
Documentació que cal adjuntar per renovar l’autorització de residència per ingrés en centres geriàtrics privats o en centres de cures mèdiques o terapèutiques privades
- Document d’admissió en el centre geriàtric privat o en el centre de cures mèdiques o terapèutiques privat.
Per sol·licitar una regularització
- Carta motivada relativa a la caducitat de l’autorització.
Important
La sol·licitud de renovació s’ha de presentar al Servei d’Immigració abans de la data d’expiració de l’autorització que es pretén renovar.
Si durant la vigència de l’autorització del Servei d’Immigració s’ha produït algun canvi que no s’ha notificat, a la renovació s’hi ha d’adjuntar la documentació necessària per poder-ho fer al moment.
Taxa
-