Quotes d'immigració
Descobreix tot allò relacionat amb Quotes d'immigració visitant el portal del Govern d'Andorra. Tots els serveis i informació detallada.
Obtenció d’una autorització d’immigració temporal
per a la temporada d’hivern per a persones extracomunitàries
Característiques principals de l’autorització de residència i treball
- Nombre limitat d’autoritzacions que es poden acordar, d’acord amb el que estableixi el corresponent Reglament de quota per a cada sector.
- La durada de l’autorització d’immigració temporal s’ajusta a una temporada de l’any determinada pel Reglament de quota.
- L’autorització d’immigració temporal no permet reagrupar la família.
Qui pot sol·licitar una autorització d’immigració temporal per a la temporada d’hivern
Tota persona nouvinguda que:
- S’aculli a la quota reglamentàriament establerta.
- Disposi d’un contracte de treball determinat amb una empresa legalment constituïda al país.
- Acrediti un allotjament al Principat d’Andorra.
Documentació necessària (vegeu el tràmit G1)
- Sol·licitud d’autorització temporal: imprès omplert i signat pel treballador i l’empresa andorrana contractant.
- Original i fotocòpia del passaport vigent.
- Certificat d’antecedents penals del país d’origen i del país de nacionalitat, així com dels països de residència, degudament legalitzats (postil·la de la Convenció de la Haia o documents degudament legalitzats). Aquest document no ha de contenir cap anotació d’antecedents.
- Declaració jurada relativa als antecedents penals.
- Una fotografia en color (35 x 45 mm) presa recentment, en un termini inferior a sis mesos abans de la sol·licitud, amb la fisonomia totalment visible i el cap descobert i amb el fons blanc.
- Document acreditatiu de l’allotjament: còpia del contracte de lloguer, còpia del títol de propietat o certificat que acrediti l’allotjament en un establiment públic. Si el titular de l’habitatge no és la persona que fa la sol·licitud, s’ha d’adjuntar a més a més un certificat de domicili.
- Document acreditatiu de l’estat civil. En el cas de ser solter: certificat oficial de solteria o declaració jurada signada per la persona sol·licitant.
- Contracte de treball.
- Document de signatura (document en què es registra la signatura de la persona i s’inclou la seva fotografia).
- Consentiment de proves mèdiques.
- Notificació d’ordre d’abandó del territori (compromís escrit de la persona d’abandonar el territori una vegada s’exhaureixi la durada de l’autorització d’immigració).
- Diligència de visat.
- Extracte de punts de la CASS de la persona sol·licitant si ja havia treballat anteriorment a Andorra.
- Curriculum vitae amb la formació adequada o dos anys d’experiència professional en relació amb el lloc de treball sol·licitat.
Nota important
En cas que una persona vulgui aspirar a una autorització de residència i treball, ha d’acreditar una formació d’ensenyament superior o equivalent i/o quatre anys d’experiència professional relacionada amb l’ocupació sol·licitada. Aquesta experiència s’acredita mitjançant la fotocòpia de la titulació i el certificat acadèmic o bé amb els certificats laborals emesos per les empreses a l’estranger on la persona interessada ha treballat. Aquests documents han de tenir les dades verificables sobre l’emissor i el document de vida laboral. Tots els documents oficials han d’anar degudament legalitzats.
Si la persona interessada ha treballat en la mateixa ocupació que pretén desenvolupar per compte d’una empresa andorrana, ha d’acreditar l’experiència següent:
TEMPORADES EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL SUPLEMENTÀRIA EN LA MATEIXA OCUPACIÓ PER ACREDITAR EN LA MATEIXA OCUPACIÓ
1 temporada * 3 anys
2 temporades * 2 anys
3 temporades * 1 any
4 temporades -
* Per comptabilitzar una temporada d’hivern, la persona interessada ha d’haver treballat com a mínim quatre mesos complets en la mateixa ocupació o bé tres mesos complets durant la temporada d’estiu.
Quotes d'immigració
Graella resum de les quotes vigents d'autoritzacions d'immigració: