Servei d'immigració
Descobriu tota la informació relacionada amb Servei d'immigració visitant el portal oficial del Govern d'Andorra.
El Servei d'Immigració és una unitat orgànica composta de personal adscrit al Departament d'Immigració i al Departament de Policia amb competències en matèria d'immigració, que s'encarrega de la gestió administrativa de la immigració, de conformitat amb la normativa vigent i amb les competències i les funcions que té atribuïdes.
Competències i funcions
-
Informar les persones estrangeres, residents o no residents, i les persones que volen contractar un treballadors estranger sobre els drets i les obligacions que tenen en matèria d'immigració.
-
Tramitar i instruir totes les sol·licituds d'autorització d'immigració.
-
Concedir i renovar les autoritzacions d'immigració.
-
Lliurar els certificats d'inscripció i de baixa del Registre Central d'Immigració.
-
Constatar les situacions irregulars eventuals legalment definides en matèria d'immigració i la comissió de les infraccions previstes al títol XIII de la Llei qualificada d'immigració, i també incoar i instruir els procediments corresponents.
-
Gestionar i aplicar les quotes d'immigració.
-
Gestionar el Registre Central d'Immigració.
-
Recaptar les taxes establertes legalment en matèria d'immigració.
-
Col·laborar amb la resta d'organismes públics i privats amb finalitats vinculades amb la immigració, i en particular amb el Servei d'Ocupació i el Servei d'Inspecció de Treball.
I, de manera general, exercir totes les competències que li atorga la Llei qualificada d'immigració.
Horaris
Horari d'atenció al públic:
De dilluns a divendres de 8 a 13h
Horari d'atenció telefònica a l'hivern:
De dilluns a dijous: 8 a 16h30
Divendres: 8 a 15h30
Horari d'atenció telefònica a l'estiu:
De dilluns a divendres de 8 a 15h30