A.1. Residència i treball: autorització inicial
Descobreix tot allò relacionat amb Residència i treball: autorització inicial visitant el portal del Govern d'Andorra. Tots els serveis i informació detallada.
-
A.1: Residència i treball
Autoritza a residir i a treballar al país de manera permanent i efectiva durant la vigència de l’autorització.
La pot sol·licitar, d’acord amb la legislació vigent, tota persona nouvinguda que:
- S’aculli a la quota reglamentàriament establerta.
- Disposi d’un contracte de treball indeterminat amb una empresa legalment constituïda al país.
- Estableixi la seva residència permanent i efectiva al Principat d’Andorra.
Període de l'autorització
La primera autorització és d’un any, renovable tres vegades per períodes de dos anys. Transcorreguts set anys, les renovacions successives es lliuren per períodes d’una durada de deu anys amb excepció dels nacionals dels estats que hagin signat i ratificat un conveni amb el Principat d’Andorra (vegeu el tràmit A.2.).
Com es fa?
La documentació amb efectes enunciatius i no limitatius que s’ha d’adjuntar és la següent:
-
Sol·licitud d’autorització d’immigració per a actius residents degudament omplerta.
-
Original i fotocòpia del passaport vigent. Els nacionals dels estats membres de la Unió Europea i de l’Espai Econòmic Europeu poden, de forma alternativa, presentar l’original i una fotocòpia del seu document nacional d’identitat vigent.
-
Certificat d’antecedents penals del país d’origen, del país de la seva nacionalitat, així com dels països de residència.
-
Una fotografia en color (35 x 45 mm) presa recentment, en un termini inferior a 6 mesos abans de la sol·licitud, amb la fisonomia totalment visible i el cap descobert.
-
Document acreditatiu de l’allotjament, sigui una còpia del contracte de lloguer, una còpia del títol de propietat, o un altre certificat que acrediti l’allotjament en un establiment públic. Si el titular de l’habitatge no és la persona que fa la sol·licitud, s’ha d’adjuntar a més a més un certificat de domicili.
-
Document acreditatiu de l’estat civil:
-
Solter/a: certificat oficial de solteria o declaració jurada signada per la persona sol·licitant declaració de solteria.
-
Casat/ada: certificat oficial de matrimoni.
-
Separat/ada: fotocòpia i l’original de la sentència de separació.
-
Divorciat/ada: fotocòpia i original de la sentència de divorci.
-
Vidu/vídua: fotocòpia i original del certificat de defunció del cònjuge.
-
-
En el cas d’unió estable de parella: certificat oficial expedit pel Registre Civil andorrà.
-
Curriculum vitae amb original i fotocòpia dels diplomes o altres documents acreditatius de la qualificació professional.
-
Informació revisió mèdica i consentiment de proves mèdiques.
-
Contracte de treball
-
Extracte de punts de la CASS de la persona sol·licitant, si ja havia treballat anteriorment a Andorra.
Important
- Tots els documents oficials lliurats per autoritats d’estats estrangers s’han de presentar o bé autenticats amb la postil·la de la Convenció de l’Haia, o bé degudament legalitzats.
- Cal inscriure’s al Comú de la parròquia en la qual es resideix en el termini màxim de 3 mesos a comptar de la data de concessió de l’autorització d’immigració i justificar aquesta inscripció dins el mateix termini.
Taxa