• Tallers pedagògics

    Mirades creuades: tallers pedagògics sobre les grans obres dels Museus del Louvre i del Prado

    De 3 a 6 anys (PDF, 423 Kb.)

    De 7 a 12 anys (PDF, 189 Kb.)

    De 13 a 18 anys (PDF, 267 Kb.)

    TallersPedagogics 01  TallersPedagogics 02

    TallersPedagogics 03  TallersPedagogics 04

    TallersPedagogics 05  TallersPedagogics 06

  • Activitats promogudes per l'Ambaixada de França a Andorra

    Faites entendre votre voix en faveur du français et du plurilinguisme dans le monde !

    Mon Idee FrancaisPromouvoir la langue française et le plurilinguisme dans le monde est l’affaire de tous !  Voilà pourquoi le Président de la République a souhaité l'organisation d'une large consultation citoyenne avec, pour double objectif, de mobiliser les citoyens français que les étrangers francophones et/ou francophiles autour des enjeux linguistiques et aboutir à la définition de propositions concrètes pour moderniser l’usage du français et promouvoir le plurilinguisme.

    Cette consultation permettra de recueillir idées et propositions destinées à soutenir la promotion et l’apprentissage de la langue française dans le monde. Les contributions peuvent être déposées sur le site www.monideepourlefrancais.com du 26 Février au 20 Mars, Journée internationale de la Francophonie. 

    Une synthèse des propositions déposées en ligne et des discussions tenues dans le cadre d'une conférence internationale prévue les 14 et 15 février 2018 enrichira la réflexion et le plan d’ensemble pour le français et le plurilinguisme dans le monde.

    Més informació

  • Concursos en llengua francesa

    Concurs "Dis- moi des mots sur tous les tons"

    Més informació (PDF, 492 Kb.)

    Concursos 01

    Classe guanyadora
    Concurs nacional de redacció  "Dis- moi des mots sur tous les tons"
    Categoria A. Classe de CE2 A
    Escola Elémentaire Francesa d’Encamp
    Concursos 02 Classe guanyadora
    Concurs nacional de redacció  "Dis-moi des mots sur tous les tons"
    Categoria C. Classe de 2n A
    Escola Andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma
    Concursos 03 Classe que ha obtingut un accèssit
    Concurs nacional de redacció  "Dis-moi des mots sur tous les tons"
    Categoria C. Classe de 3r C
    Escola Andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma

     

    Concurs "Redis-moi des mots sur tous les tons"

    Més informació (PDF, 490 Kb.)

    Concursos 04 Marta López i Canòlich Giribet
    Alumnes guanyadores del Concurs nacional "Redis-moi des mots sur tous les tons".
    Classe de 1r C.
    Escola Andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma
    Concursos 05 Noèlia Garcia
    Accèssit al Concurs nacional "Redis-moi des mots sur tous les tons".
    Classe de 1r C.
    Escola Andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma
    Concursos 06 Pol Gómez
    Accèssit al Concurs nacional "Redis-moi des mots sur tous les tons".
    Classe de 1r C.
    Escola Andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma

     

    Concurs de recitació

    2 poèmes pour le Primaire - Primera ensenyança (PDF, 512 Kb.)

    Sélection Collège - Segona Ensenyança (PDF, 440 Kb.)

    Sélection Lycée - Batxillerat (PDF, 440 Kb.)

    Lettre Concours (DOC, 168 Kb.)

  • Conferències

    A l’entorn del Diari d’Anne Frank, a càrrec d’Elda Gahete, agregada de lletres clàssiques (conferència en francès)

    26 de febrer a les 19 h al vestíbul del Consell General

    Del mes de juny de 1942 al mes d’agost de 1944, l’adolescent alemanya Anna Frank escriu el seu diari íntim des de l’Annex, un amagatall condicionat en un edifici d’Amsterdam. Les cartes adreçades a la seva amiga imaginària Kitty són la imatge de la seva vida clandestina, amb un to sovint lleuger.

    Etty Hillesum escriu un diari íntim de 1941 a 1943 al camp de trànsit de Westerbrok. Jove holandesa jueva, és un testimoni del destí dels jueus a Holanda i evoca el seu camí espiritual cap al cristianisme.  

    Estudiant jueva parisenca, Hélène Berr inicia el diari el mes d’abril de 1942 i l’acaba a Drancy el febrer de 1944. Impregnat de les lectures d’aquesta estudiant en llengua anglesa, aquest diari exposa sòbriament la vida dels jueus a París des del juny de 1942.

    La mateixa passió per l’escriptura i la vida reuneix aquestes víctimes de la Shoah, i totes tres escullen la forma del diari íntim per guardar una traça del que han viscut. A través de la lectura encreuada d’aquestes tres obres, què aprenem de la vida quotidiana d’aquestes tres escriptores jueves? Quin sentit té l’escriptura per a aquestes dones que moriran de gana abans que s’acabi de la guerra? Com podem explicar la tria del diari íntim?

    Jornada de les humanitats. 21 de març del 2018

    Conferència: Què és l'art?

    A càrrec d'Yves Michaud, filòsof

    Més informació (PDF, 67 Kb.)

    Conf Humanitats 01  Conf Humanitats 02

    Conf Humanitats 03

     

    Conferències (Filosofia - Llengües clàssiques)

    Jordi Pià Comella. Professor a la Universitat Sorbonne Nouvelle, París 3

    Temes a escollir: retòrica i filosofia antigues; religió, teologia i espiritualitats; l’humanisme francès i italià; política, lideratge i humanitats al segle XXI.

    JordiPia 01  JordiPia 02

    Més informació (PDF, 112 Kb.)

  • Exposicions

    "Llegir i escriure amb Anne Frank". Una exposició internacional itinerant de la Casa d’Anne Frank (Amsterdam).

    AnneFrank 286x145“Quan escric puc consignar-ho tot, els meus pensaments, els meus ideals i els fruits de la meva imaginació.” (Diari d’Anne Frank, 5 d’abril de 1944.)

    Una exposició itinerant adreçada a joves d’entre 9 i 15 anys, acompanyada d’eines pedagògiques que es poden descarregar. Com vivia Anne Frank durant les persecucions? Quin lloc ocupaven per a ella la lectura i l’escriptura durant la seva reclusió?

    L’exposició “Llegir i escriure amb Anne Frank” s’interessa per Anne Frank com a escriptora. S’hi presenta la vida d’Anne Frank en relació amb els seus talents d’escriptora. Més enllà del seu diari, hi descobrim la seva llibreta de citacions, que anomenava “Llibre de frases boniques”, i els seus contes. L’escriptura era una passió per a Anne.

    Per què escrivia? Entre el testimoni i els relats imaginaris, l’escriptura és per a Anne un mitjà d’evasió, de reflexió, d’autocrítica, però també d’expressió dels somnis i de les esperances que nodria.

    Els exercicis creatius que es proposen els permetran copsar la importància de la lectura i de l’expressió escrita, especialment a través de la realització de petits poemes (haikus) o twaikus (contracció de tweeter i haiku) que podran llegir al grup al final de la sessió.

    Les dates de l’exposició són:

    Consell General: del 26 de febrer al 23 de març del 2018

    Expo AF ConsellGeneral 01  Expo AF ConsellGeneral 02

    Expo AF ConsellGeneral 03  Expo AF ConsellGeneral 04


    Escola Andorrana de segona ensenyança d’Encamp: del 4 al 20 d’abril del 2018

    Expo AF Encamp 01  Expo AF Encamp 02

    Expo AF Encamp 03  Expo AF Encamp 04


    Centre de Formació d'Aixovall: del 23 al 30 d’abril del 2018

    Expo AF Aixovall 01  Expo AF Aixovall 02

    Expo AF Aixovall 03  Expo AF Aixovall 04


    Els tallers pedagògics i les visites de l’exposició s’han de reservar a:

    Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior
    Àrea de Convenis i Relacions Internacionals
    Tel.: 74 33 00
    interescolars@govern.ad

    Més informació:
    Llegir i escriure amb Anne Frank (PDF, 207 Kb.)

  • Activitats a les Ambaixades

    Lisboa, Portugal

    Borja FernandezEspectacle de dansa contemporània

    Divendres 23 de març de 2018
    Lloc: Museu d'Aigua -  Reservori  "Mãe d'Água" d'Amoreiras
    Hora: 18.45h

    Espectacle de dansa contemporània a càrrec de l'andorrà Borja Fernández Vilaplana. Amb un espectacle creat especialment per a la celebració de la francofonia 2018 a Lisboa, el ballarí andorrà interpretarà EOLO, una coreografia de Maria Rovira basada en l'Odissea d'Homer. En base a aquest poema èpic es reflexiona sobre el que està passant els últims anys en la nostra societat: les guerres modernes i les seves conseqüències migratòries, el món virtual i l’essència de la vida que se’ns escapa. Un viatge a través de les diferents cultures que mal subsisteixen en un món global, lluitant per no perdre l'autenticitat, per no dissociar-se de les arrels, del que defineix la diferència. El mar té un paper important : com a llibertat, expansió, horitzons, experiències; però actualment, com en l’illa Eolo de l'Odissea, el mar és un mitjà que ens ajuda a viure tot el que les seves aigües amaguen : la fugida, les migracions, la tirania, l’aventura, l’amor, la recerca d’un sòl estable... i a vegades, també la mort.

    Borja Fernandez LisboaBorja Frenández Vilaplana s'inicia en la dansa al Líquid Dansa d'Andorra. Posteriorment a Barcelona estudia ballet i dansa contemporània amb Eulàlia Blasi. Més tard entra a formar part de la formació Company & Company de dansa moderna, clàssica i contemporània on hi treballa durant 3 anys. Al mateix temps aconsegueix treballar amb importants coreògrafs actuals tan d'Europa com per exemple de Mèxic. Anna Arboix (deixeble de l'escola de Martha Graham), que li dóna l’oportunitat de formar part dels espectacles de dansa clàssica per a infants. Al mateix temps passa també a formar part de la companyia Prince Totilau, també especialitzat en espectacles familiars de teatre i dansa. Al 2014 balla per a l’òpera Carmen al Palau de la Música Catalana, sota la direcció de Sergi Carreras. Al 2015, entra a la companyia de Roberto G. Alonso que li dóna l’oportunitat de ballar en els teatres més importants d'Espanya. Aquest mateix 2015 es seleccionat per fer part del Trencanous del Ballet Rus, que actua a Barcelona, sota la direcció de Boris Chelev i Sergey Basalaev. Al 2017, entra en  la producció de Maria Rovira pel Festival Grec de Barcelona, per ballar pels cubans de la Compañía Acosta Danza, i formar part de Babel 2.0. Avui en dia encara treballa en les coreografies de Maria Rovira i estan preparant la producció d’una versió de Carmina Burana pel proper setembre.

    Seguidament, a les 19h, tindrà lloc la recepció de degustació de productes nacionals, oferta per les diferents ambaixades francòfones acreditades a Portugal. Andorra oferirà en aquesta ocasió, la cervesa artesanal Boris

    Al finalitzar tindran lloc altres espectacles de teatre i música organitzats per d'altres ambaixades

    Per a més informació sobre el programa vegeu el següent enllaç


    Village Francophone

    Cartell Amoreiras 2018Dissabte 24 de març de 2018 Lloc: Jardim das Amoreiras Hora: de les 14h a les 19h

    Participació d'Andorra al Village Francophone. Les diferents ambaixades participants repartiran informacions turístiques, culturals i altres; i sortejaran premis entre els assistents. Andorra ofereix entrades per Inuú, i 2 nits d'hotel per a 2 persones a l'Hotel Mola Park Atiram.

    Cartell

    ​​​​​​​Programa  


    Langue française et cinéma

    Mes de març de 2018
    Lloc: Diferents escoles i universitats portugueses
    Hora: Consultar

    Durant el mes de març, i en diferents escoles i universitats portugueses, es projectaran pel·lícules  dels països membres de la Francofonia. El curtmetratge WOLVES, d'Álvaro Rodríguez Areny, torna a ser el nostre representant aquest any per a exhibicions en les universitats. L'acompanyaran les pel·lícules Baden Bades (Bèlgica) i Adiós Carmen (Marroc).