• Indicació dels preus

    Amb la intenció que el preu de venda dels productes que ofereixen els comerciants als consumidors garanteixi una compra segura i transparent:

    • Cal indicar el preu de venda en tots els productes oferts pels comerciants als consumidors, mitjançant cartells o etiquetes visibles, perquè sigui clarament identificable i inequívoc, amb la sigla PVP (ex.: “PVP: 125 €”).
    • El preu de venda ha de ser el preu publicitat, exceptuant que estigui afectat per un descompte, que ha de quedar clarament reflectit en el tiquet o la factura de compra.
    • Respecte a la informació dels preus en els productes afectats per una venda promocional, han d’acomplir el que la Llei 12/2013, del 13 de juny, de comerç i la Llei 13/2013, del 13 de juny, de la competència efectiva i protecció del consumidor disposen en aquest aspecte.
    • Els productes exposats en els aparadors exteriors de l’establiment comercial també han d’indicar el preu de venda. Queden exceptuats d’aquesta obligació els productes o serveis sobre els quals s’adverteix expressament que es troben fora de venda o que formen part de la instal·lació o del decorat, les joieries i les pelleteries.
    • El preu marcat (etiqueta) només es pot retirar amb el consentiment del client.
    electronica

    Preu per unitat de mesura

    En el cas dels productes que es venen en funció d’una magnitud (com ara quilograms, litres o metres), cal informar del preu per unitat de mesura. L’objectiu és que el comprador pugui valorar i comparar de manera més transparent el preu dels articles d’acord amb la unitat de mesura emprada.

    Per aquest motiu:

    • Cal indicar el preu per unitat de mesura en:
      1. Tots els productes que han de dur una indicació sobre la quantitat referent a la magnitud corresponent (per exemple: litre, metre, quilogram, etc.).
      2. Els productes comercialitzats per unitats o peces, emprant en aquest cas el nombre 1 com a referència de la unitat.
    • No cal indicar el preu per unitat de mesura:
      1. Quan el preu per unitat de mesura sigui idèntic al preu de venda.
      2. En productes comercialitzats mitjançant venda automàtica, les porcions individuals de gelat, els productes agrícoles i artesans d’Andorra, els productes alimentaris de fantasia i els comercialitzats en quantitats inferiors a 100 g o 100 ml.
      3. Els productes de diferent naturalesa venuts en un mateix envàs, si no es comercialitzen individualment productes iguals als que el formen.
    oli

    Particularitats:

    • En el cas dels ous, la unitat de mesura és la dotzena.
    • En els complements alimentaris, la unitat de mesura és 100 g o 100 ml.
    • En el tabac de picadura o pipa, la unitat de mesura és 100 g.
    • En els productes cosmètics, la unitat de mesura és 100 g o 100 ml.

    Preu per a productes a granel, congelats i glacejats

    • Respecte als productes venuts a granel, s’ha d’indicar únicament el preu per unitat de mesura, descomptant les tares d’embolcalls o proteccions alienes al mateix producte. El preu que es pot cobrar a la població consumidora sempre és el referit al pes net del producte.
    • Els productes que s’emboliquen en el moment de la venda s’han de pesar descomptant les tares dels embolcalls o proteccions que utilitza el comerciant.
    • Pel que fa als productes congelats i glacejats, s’ha d’indicar el preu del pes net escorregut.
    tomates

    Preu per a establiments que serveixen menjars i begudes

    • Els establiments que serveixen menjars i begudes han d’incloure el servei de taula, coberts o similars en el preu, i s’ha d’informar sobre el servei de terrassa.
    • Els establiments públics de venda de begudes de consumició immediata (hotels, bars i similars) han de tenir en un lloc ben visible la llista de preus, en els impresos oficials (Ordinació núm. 3).