• Introducció

    consumidor

    Andorra és un país on el comerç té una importància especial, tant econòmica com social. Aquest sector és, des del principi del segle passat, un dels pilars de l'economia andorrana, amb un pes important en el PIB nacional.

    El comerç andorrà sempre s'ha caracteritzat per una recerca contínua de la satisfacció dels clients, tant des del punt de vista de l'actualitat dels productes que comercialitza, com pel tracte excel·lent que sempre ha atorgat als seus consumidors: "saber fer del comerç andorrà".

    Aquest tradicional sector també es configura com un dels principals atractius turístics que motiven gran part de les visites que rep el Principat. Atractiu que cal preservar i potenciar amb mesures que permetin avançar cap a la millora contínua de la pràctica comercial andorrana.

    La defensa i la protecció dels drets dels nostres consumidors i usuaris necessiten mecanismes àgils i eficaços que siguin capaços de donar respostes ràpides i adequades a les seves necessitats, i que actuïn proactivament en la resolució dels conflictes i en el camp de la prevenció de determinades pràctiques comercials.

    En aquesta línia la Unitat de Comerç i Consum del Govern d'Andorra garanteix un servei eficient i eficaç que té per objectiu vetllar per una protecció i una defensa adequades dels drets dels consumidors.

  • La Unitat

    Actua per

    • Informar i orientar els consumidors i els empresaris.
    • Rebre i tramitar queixes i reclamacions dels consumidors.
    • Difondre accions dirigides a millorar el consum.
    • Dur a terme funcions de control i inspecció en l'àmbit del consum.
    • Establir convenis amb organismes que tinguin com a objectiu protegir i defensar els drets dels consumidors.

    No actua quan

    • El conflicte sorgeix d'una transacció entre particulars (per exemple la compravenda d'un vehicle de particular a particular).
    • Es reclamen danys i perjudicis que només es poden resoldre per via judicial.
    • Es produeixen conflictes derivats d'acords socials, comunitaris o similars (per exemple en el si d'una propietat horitzontal).
    • El problema no té una relació directa amb el consum.

    Qui pot reclamar?

    Les persones físiques o jurídiques que adquireixin, utilitzin o obtinguin, com a destinatari final, béns, productes o serveis per a l'ús personal, familiar o col·lectiu.

    Quin cost té?

    El Servei d'Atenció al Consumidor és gratuït.