Organigrama i contactes
Descobriu tota la informació relacionada amb Organigrama i contactes del Ministeri de Justícia i Interior visitant el portal oficial del Govern d'Andorra.
- Dur a terme activitats de prevenció de forma coordinada amb les entitats públiques i privades, dirigides a evitar o disminuir el risc de sinistres i a millorar la gestió d’emergències.
- Planificar conjuntament amb els altres departaments i serveis de l’Administració general i amb les altres administracions públiques la disponibilitat dels mitjans i els recursos necessaris davant les situacions d’emergència, i assegurar aquesta disponibilitat de forma coordinada.
- Dur a terme accions informatives i formatives de la població per augmentar l’autoprotecció i fomentar la col·laboració voluntària, en l’àmbit de les seves competències.
- Planificar, fer el seguiment i avaluar l’execució dels objectius establerts en matèria de gestió d’emergències i protecció civil, i establir les línies estratègiques d’actuació oportunes en aquest àmbit.
- Dissenyar i impulsar la configuració del marc normatiu bàsic de protecció civil i gestió d’emergènci¬es, amb la col·laboració de les entitats públiques i privades concernides, a l’efecte de dotar-se de lleis, reglaments i protocols d’actuació adequats a les necessitats del país en relació amb la gestió d’emergències i la protecció civil.
- Organitzar les actuacions oportunes de manera coordinada amb les entitats públiques i privades, i supervisar el compliment dels protocols escaients, en casos de sinistre o situacions d’emergència, tot actuant per minimitzar-ne els danys, tant personals com materials.
- Organitzar i impulsar actuacions d’emergència i protecció civil arran de sinistres de caràcter internacional, actuant de manera coordinada amb les administracions i entitats dels països veïns, en compliment dels convenis o els acords internacionals vigents.
- Mantenir contactes periòdics amb les autoritats concernides i amb les entitats i persones públiques i privades per informar-les de les necessitats o les deficiències observades en matèria de prevenció en la gestió d’emergències i de protecció civil, i de les disposicions necessàries per garantir la seguretat davant situacions d’emergència civil.
- Vetllar per la prevenció, la protecció civil i la seguretat en matèria d’emergències en els actes públics que ho requereixin, d’acord amb la normativa aplicable.
- Fer els controls, les inspeccions i les recomanacions que corresponguin i que prevegi la normativa aplicable, en matèries d’actuació pròpies o compartides amb els altres departaments o serveis de l’Administració general o amb les altres administracions públiques amb les quals col·labora oportunament, així com emetre els informes preceptius que en resultin.
- Proporcionar assistència tècnica en les matèries corresponents en l’àmbit competencial del Departament de Protecció Civil i Gestió d’Emergències.
- Gestionar els recursos humans, materials, tècnics i tecnològics adscrits al Departament de Protecció Civil i Gestió d’Emergències.
- Assegurar l’execució pressupostària del Departament de Protecció Civil i Gestió d’Emergències, l’atenció al públic i la realització de les tasques administratives que corresponguin.
-
Organigrama del Departament
- Ministra de Justícia i Interior: M.I. Ester Molné
- Secretari d'Estat de Justícia i Interior: Joan Antoni Leon
- Director del Departament: Cristian Pons
- Tècnica Administrativa: Marta Perotes
- Cap d'Àrea de Prevenció i Sensibilització: Nadia Olm
- Tècnica de Protecció Civil: Celina Rosell
- Tècnic de Protecció Civil: Plaça 2024
- Cap d'Àrea de Planificació i Emergències: Eduard Vergara
- Tècnic de Protecció Civil: Jérôme Salles
- Tècnic de Suport Protecció Civil: Joan Valls
- Director del Departament: Cristian Pons
- Secretari d'Estat de Justícia i Interior: Joan Antoni Leon
- Ministra de Justícia i Interior: M.I. Ester Molné
-
Organigrama dels plans d’emergència
Centre de Comandament Principal (CCP)
- Director del Pla - Ministre Responsable d'Interior
- Cónsol: Parroquia afectada
- Representants dels Cónsols
- Director Tècnic del Pla: Director de Protecció Civil
- Consell Asssessor
- Director Department de Salut Pública
- Director Agència de Mobilitat
- Director Departament Medi Ambient
- Director de Patrimoni Natural
- Director d'Indústria
- Director de Policia
- Director de Bombers
- Protecció Civil Parroquial
- Responsable de FEDA
- Gabinet d'Informació
- Cap del Departament de Comunicació
- Coordinador del CCA Delegat de Protecció Civil
- Grup d'Intervenció
- Bombers
- Comuns
- FEDA
- Altres Grups
- Especialitzats de l'Administració (COEX, Banders, etc.)
- Recolzament Tècnic
- Dep. Medi Ambient
- Dep. Patrimoni Natural
- Dep. Salut Pública
- Dep. Indústria
- Grup Ordre
- Policia
- Agents de Circulació
- Comunals
- Grup Sanitari
- SUM
- Creu Roja
- Bombers
- Grup Logístic
- Bombers
- Comun
- Creu Roja
- Grup d'Intervenció
- Consell Asssessor
- Cónsol: Parroquia afectada
- Director del Pla - Ministre Responsable d'Interior
-
Contactes
Departament de Protecció Civil i Gestió d'Emergències (DPCGE) del Ministeri de Justícia i Interior:
- Ministra de Justícia i Interior: MI. Sra. Ester Molné
- Secretari d'Estat de Justícia i Interior: Sr. Joan Antoni León
- Director del DPCGE: Sr. Cristian Pons
Serveis generals, administratius i pressupostaris
- Contacte del DPCGE: (+376) 875 610 - proteccio_civil@govern.ad
- Administració: Sra. Marta Perotes
Àrea de Prevenció i Sensibilització
- Cap d'Àrea: Sra. Nadia Olm
- Gestions tècniques: Sra. Celina Rossell
Àrea de Planificació i Emergències
- Cap d'Àrea: Sr. Eduard Vergara
- Gestions tècniques: Sr. Jérôme Salles
- Suport tècnic: Sr. Joan Valls