1a Trobada de joves científics
Descobriu tota la informació relacionada amb la 1a Trobada de joves científics visitant el portal oficial del Govern d'Andorra.
-
1a trobada de joves científics
El Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior i la Comissió Nacional Andorrana per a la Unesco, en col·laboració amb els docents que participen en la XVII Jornada de les ciències (Escola Andorrana de batxillerat, Colegio Español María Moliner, Col·legi Sant Ermengol i Lycée Comte de Foix), convoquen la 1a Trobada de joves científics amb la voluntat de fomentar el gust per la recerca i la creativitat científica.
Hi pot prendre part un grup d’alumnes o una classe de cadascun dels tres sistemes educatius, amb un màxim de tres projectes per sistema educatiu:
Sistema educatiu andorrà:
De primer curs de segon cicle de segona ensenyança a primer de batxillerat.Sistema educatiu francès:
De 3ème a première.Sistema educatiu espanyol:
De tercer d’ESO a primer de batxillerat.S’atorga un premi de participació de 250 € i un diploma per a cada escola participant.
Documentació relacionada
-
Els projectes dels joves científics
Lycée Comte de Foix
Alumnes: Erika Da Cunha; Joan Martínez i Enzo Thazet
Professor: Eric Faritiet, professor de biologia
Les biotecnologies al servei de la cuina
Les tècniques utilitzades en biotecnologia han augmentat considerablement amb la utilització de microcontroladors i de sistemes electrònics. Aquests nous mitjans associen la informàtica i la programació a la biologia i permeten millorar el seguiment de la fabricació i de la conservació dels aliments. Els alumnes han construït els seus equipaments de mesura i de regulació dels paràmetres mediambientals i els presentaran a la trobada.Col·legi Sant Ermengol
Alumnes: Laia Pifarré; Maria Puigdemasa; Pau Plana i Javier Robinat
Professora: Maria Gilabert, professora d’informàtica
Les reaccions químiques
Els alumnes explicaran en detall algunes pràctiques realitzades al laboratori. Han editat un vídeo explicatiu per poder-lo compartir amb la resta de companys de la jornada de les ciències.Escola Andorrana de segona ensenyança d’Encamp
Alumnes: Pol Castillo, Lara Costa, Albert Galindo i Llorenç Martínez
Professor: Mario Solé, professor de biologia
Quatre experiments
Els alumnes faran quatre experiments relacionats amb la biologia (extracció d’ADN), la química (reacció redox), la física (acceleració) i l’electricitat (electròlisi de l’aigua).Colegio Español María Moliner
Alumnes: Joao Ferreira; David Campaña; Ricardo Braga i Joel Gonçalves
Professora: Montserrat Pont, professora de física i química
Fem tinta invisible
Els alumnes fabricaran tinta invisible utilitzant diverses reaccions químiques per tal de desxifrar missatges secrets i obtenir empremtes dactilars.Col·legi M. Janer
Alumnes: Guillem Aldosa; Jan Vinyals; Sergi Rojo; Anna Tomàs; Roger Bastida; Jordi Iglesias; Marc Andorrà; Roger Isal
Professor: Antoni Comella, professor de tecnologia
Dissenyem una depuradora
El projecte consisteix a dissenyar una petita depuradora per poder tractar les aigües i evitar l’abocament de contaminants al medi. A partir de la investigació sobre el problema, que inclou l’observació i l’anotació de dades obtingudes d’una manera empírica sobre la quantitat d’aigua que s’utilitza en l’àmbit domèstic, s’ha projectat una minidepuradora adaptada a les necessitats d’una petita població.Lycée Comte de Foix
Alumnes: Èric Estrada i Matthieu Horswill
Professors: Jean-Luc Pagès, professor de biologia i Vincent-Lucien Pinchon, professor de física
Com es desplacen els ratpenats en la foscor?
S’estudiaran les ones sonores i els principis físics de la transmissió dels ultrasons. Es farà un estudi de l’efecte Doppler i així es podrà entendre com es desplacen els ratpenats.Lycée Comte de Foix
Alumnes: Léa Ricard; Anna Santamaria; Nathalie Heinzelmeier
Professor: Eric Lafitte, professor de física
Es poden coure aliments sense calor?
Els alumnes han intentat respondre a aquesta pregunta. Han definit el concepte de cocció i han precisat els models de cocció que hi ha. Seguidament han fet testos amb “coccions” sense calor i han analitzat els resultats obtinguts que exposaran a la trobada.Col·legi Sagrada Família
Alumnes: Anabel Gonzàlez; Ariadna Lladó; Bea Robinat; Gisela Justes; Mariona Orteu; Carla Mitjana; Natàlia Garrancho.
Professor: Emili Vergés, professor de ciències
Un cultiu bacterià: el iogurt
Els alumnes han realitzat un cultiu bacterià, i han seguit el procés fermentatiu mitjançant anàlisi de pH i microscòpia. Han pogut identificar poblacions d’estreptococs i de lactobacils. La presentació dels resultats es fa en format d’article científic. -
Galeria de fotos
Col·legi M. Janer. Dissenyem una depuradora
Colegio Español María Moliner. Fem tinta invisible
Col·legi Sagrada Família. Un cultiu bacterià: el iogurt
Col·legi Sant Ermengol. Les reaccions químiques
Escola Andorrana de segona ensenyança d'Ordino. Quatre experiments
Lycée Comte de Foix. Les biotecnologies al servei de la cuina
Lycée Comte de Foix. Com es desplacen els ratpenats en la foscor
Lycée Comte de Foix. Es poden coure els aliments sense calor?