10 consells de consum
Descobreix tot allò relacionat amb 10 consells de consum visitant el portal del Govern d'Andorra. Tots els serveis i informació detallada.
- Abans d’adquirir qualsevol producte o servei compareu les qualitats, les condicions, els preus i els serveis. Trieu el que més s’ajusti a les vostres necessitats.
- Conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les característiques. En ser vinculants, l’empresari està obligat a complir el que s’hi anuncia.
- Llegiu atentament les condicions dels contractes, també la lletra petita. Si no enteneu alguna cosa, pregunteu i no signeu res fins que ho tingueu tot clar. Un cop hagueu signat, compliu sempre les condicions.
- Llegiu atentament les etiquetes i apliqueu amb cura les instruccions d’ús dels productes.
- En productes peribles, consulteu 9 les dates de caducitat i/o de consum preferent a l’envàs o a l’etiqueta del producte.
- Pregunteu al comerciant si accepta devolucions. L’establiment no té cap obligació d’acceptar-ne encara que els productes estiguin en perfecte estat, a menys que ho anunciï. Si n’accepta, pregunteu-ne les condicions.
- Els preus finals han de ser amb els impostos inclosos. Demaneu, conserveu i reviseu tots els tiquets i les factures de compra.
- Generalment, els productes adquirits a Andorra disposen de 2 anys de garantia legal. Si durant aquest temps detecteu algun defecte en un producte, dirigiu-vos a l’establiment on l’heu adquirit amb el tiquet o la factura de compra.
- En el cas de productes defectuosos, quan l’establiment no pot reparar ni substituir el producte, podeu exigir el retorn dels diners o la rebaixa del preu si el defecte és de poca importància.
- Si penseu que s’han vulnerat els vostres drets com a consumidor i no heu arribat a cap acord amb l’empresari, podeu fer una reclamació. L’establiment disposa dels fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia de consum. Ompliu el formulari i feu-lo arribar al Servei d’Atenció al Consumidor o a qualsevol oficina d’informació turística del país. També podeu fer la reclamació mitjançant el formulari electrònic al web www.consum.ad o directament a la seu del Servei d’Atenció al Consumidor.