Objectius

  • Comprendre i utilitzar expressions quotidianes i frases que permetin satisfer les necessitats comunicatives en català.
  • Conèixer les grafies i sons de totes les lletres de l’alfabet català
  • Llegir petits textos quotidians.
  • Produir petits textos (escriure frases)

Continguts

  • Reconeixement i identificació de les lletres de l’alfabet.
  • Síl·labes directes, inverses i travades.
  • Paraules generadores i frases senzilles.
  • Vocabularis temàtics.
  • Petits textos.

Objectius

  • Ser capaç de llegir textos breus amb certa fluïdesa i escriure oracions i petits textos d’àmbit bàsic de forma autònoma
  • Ser capaç de participar i respondre a diferents situacions quotidianes de l’àmbit oral bàsic

Continguts

  • Ús de les estructures orals bàsiques
  • Lectura autònoma de textos breus
  • Ús del vocabulari i l’estructura gramatical bàsica
  • Escriptura autònoma d’oracions simples i compostes i textos breus

Objectius

  • Comprendre i utilitzar oralment i per escrit expressions quotidianes i frases senzilles encaminades a satisfer les primeres necessitats en àmbits comunicatius i sobre temes molt propers.
  • Tenir un control limitat d’alguns aspectes lingüístics que li permetin satisfer les necessitats comunicatives quotidianes.
  • Adquirir un repertori d’expressions i vocabulari referents al seu entorn immediat.

Continguts

  • Vocabularis bàsics sobre l’entorn immediat: les persones, els llocs, la casa i l’entorn, la feina, el menjar, la salut, serveis, el lleure...
  • Estructures referents als usos lingüístics més freqüents o més representatius en relació als vocabularis treballats.
  • Morfologia del nom, adjectiu, verb (present d’indicatiu, futur i condicional) adverbis (temporals, de manera, de quantitat, afirmatius i negatius, d’ordre, de lloc de freqüència...), els determinants, els numerals, pronoms forts i les preposicions

Objectius

  • Ampliar el camp d’acció en català a àmbits nous tot consolidant les habilitats orals, d’escoltar i parlar amb un llenguatge que s’adapti a la situació comunicativa.
  • Descriure, de manera senzilla, experiències, aspectes del propi bagatge cultural i de l’entorn immediat, en relació amb les  necessitats immediates.
  • Escriure textos breus en varietat estàndard sobre l'entorn quotidià i l'entorn d'aprenentatge.

Continguts

  • Vocabularis sobre l’habitatge i lloc de residència, activitats i relacions professionals, temps lliure i entreteniments, viatges i trasllats, salut, serveis públics o privats, condicions atmosfèriques...
  • Comprensió de les idees principals d’una informació clara sobre temes relatius a la feina, a l’oci, temes d’actualitat, noticies...
  • Morfologia: flexió de gènere i nombre, sufixos de derivació, quantitatius indefinits, numerals cardinals i ordinals, partitius, comparatius, verbs regulars mode indicatiu i verbs irregulars (néixer, córrer, saber, voler, ser, veure, anar, fer, estar, poder, tenir, conèixer, omplir, obrir, tossir...) preposicions i conjuncions.

Objectius

  • Ser capaç de participar en converses d’ús social i quotidià elemental amb certa fluïdesa i correcció
  • Ser capaç d’escriure textos elementals d’ús quotidià amb certa fluïdesa i correcció

Continguts

  • Adquisició de recursos lingüístics (lèxics i gramaticals) d’ús col·loquial o de formalitat mitjana
  • Participació en activitats de conversa i de debat elemental
  • Escriptura de textos breus (descriptius, narratius, argumentatius i formals) d’àmbit personal i laboral, amb certa correcció ortogràfica

Objectius

  • Entendre i produir a nivell oral tant el missatge general, com les idees principals i alguns detalls en converses i textos en llenguatge estàndard sobre temes generals.
  • Perfeccionar el domini de les grafies i els sons de l’abecedari en castellà tot repassant l’ortografia natural i algunes normes ortogràfiques.
  • Comprendre i analitzar textos escrits.
  • Ser capaç de produir petits textos escrits amb coherència, precisió, fluïdesa i correcció lingüística.

Continguts

  • Comprensió lectora de textos de diversa tipologia textual en llenguatge estàndard.
  • Pràctica d’escriptura a partir dels textos i treball sobre l’ortografia natural i aplicació de les normes ortogràfiques bàsiques i de més ús.
  • Ampliació de vocabulari a partir de treballs temàtics i repertoris de famílies lèxiques relacionades amb característiques personals, necessitats bàsiques, l’entorn immediat i situacions quotidianes.
  • Morfologia: noms, pronoms, determinants, qualificadors, adverbis, preposicions i conjuncions bàsiques i d’ús freqüent, verbs en formes simples, flexió regular de gènere i nombre dels noms, determinants i qualificadors. Introducció a les concordances verbals.

A qui va adreçat?

  • A totes les persones adultes que, per diversos motius, no hagin pogut rebre o completar els estudis de primera ensenyança (o nivell equivalent), i vulguin ara adquirir, refrescar o ampliar els seus coneixements matemàtics bàsics.

Objectius generals

  • Emparar i promoure l’aprenentatge de les matemàtiques al llarg de tota la vida.
  • Proporcionar a les persones adultes destreses, actituds i coneixements matemàtics bàsics per enfrontar i resoldre suficientment les necessitats matemàtiques que se’ls presenten en la seva vida quotidiana, així com per comprendre millor la realitat del seu entorn.
  • Contribuir a desterrar la percepció, àmpliament estesa, que les matemàtiques no s’entenen i són molt difícils, avorrides i poc útils per al dia a dia.

Continguts

  • Nombres i operacions
    • Nombres naturals i enters
    • Fraccions i nombres decimals
    • Potències i radicals
    • Càlcul (mental, estimatiu, algorísmic i amb eines tecnològiques)
  • Mesura
    • Longitud, pes/massa, capacitat, superfície i volum
    • Mesura del temps
    • Mesura d’angles
    • Sistema monetari de la Unió Europea (l’euro)
  • Geometria
  • Estadística i probabilitat
  • Utilització de recursos tecnològics
  • Actitud davant les matemàtiques
  • Resolució de problemes

La vida i la història de l’ésser humà la determina l’entorn geogràfic, en més o menys mesura, i la cultura de cada civilització.

Els objectius del curs Geografia iniciació són reconèixer i definir les característiques més essencials del nostre planeta i identificar els trets geogràfics d’Andorra.

En finalitzar el curs, els assistents coneixeran la resposta a les preguntes:

Què són els continents i els oceans? Per què tenim dia i nit? Per què cada quatre anys el febrer té un dia més? Per què tenim quatre estacions? Què són els accidents geogràfics? Quins climes i paisatges naturals hi han a la Terra? Quins són els trets geogràfics d’Andorra?