Sector privat
Programa de foment de la contractació en el sector privat
Programa de foment de la contractació en el sector privat
Empreses que desenvolupin legalment la seva activitat al Principat d’Andorra.
No poden ser beneficiaris del programa les empreses que:
a) Sol·licitin contractar el cònjuge, els ascendents, els descendents i la resta de parents, per consanguinitat o afinitat fins al segon grau inclòs, de l’empresari o dels que tinguin el control empresarial, segons el que estableix la legislació en matèria de comptabilitat dels empresaris, o bé que siguin membres dels òrgans d’administració de l’empresa quan tingui la forma jurídica de societat.
b) Sol·licitin contractar treballadors que hagin tingut qualsevol relació laboral amb l’empresa, amb la seva successora o amb el grup d’empreses, en els dotze mesos immediatament anteriors a la data de la contractació, llevat que aquesta relació laboral hagi estat d’una durada inferior a dos mesos.
c) Tinguin autoritzada l’activitat d’empreses de treball temporal.
d) Tinguin autoritzada qualsevol activitat que comporti de manera directa o indirecta la cessió de treballadors.
e) En la data de la sol·licitud no estiguin al corrent de les cotitzacions a la Caixa Andorrana de Seguretat Social, ni al corrent de qualsevol obligació tributària de l’Administració pública, a excepció de les empreses que tinguin acceptat el pagament fraccionat del deute amb l’Administració pública.
Si el SOA constata l’existència d’un deute amb l’Administració pública, ho ha de comunicar a l’empresa, que disposa d’un màxim de cinc (5) dies hàbils a comptar de la data de la comunicació per resoldre-ho i informar-ne el SOA. En el cas contrari la sol·licitud es resol desfavorablement.
f) Hagin instat un acomiadament no causal o per causes objectives durant els tres mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud amb la finalitat de substituir les persones acomiadades per persones contractades a través del Programa;
g) Percebin alguna altra prestació econòmica pública o privada, nacional o estrangera, pel mateix concepte.
h) Hagin donat d’alta la persona contractada a la Caixa Andorrana de Seguretat Social abans d’haver registrat al Servei de Tràmits del Govern la sol·licitud corresponent per acollir-se al Programa específic.
Persones desocupades inscrites al Servei d’Ocupació que reuneixin cumulativament els requisits següents:
a) Ser de nacionalitat andorrana o estrangeres, legalment residents a Andorra o ser estrangeres amb autorització de treball vigent o de residència per raó de reagrupament familiar. i ser major de 16 anys en el moment de la intermediació amb l’oferta de treball presentada pel Programa.
b) Constar inscrit al Servei d’Ocupació en recerca de feina.
c) Formar part d’un dels col·lectius següents de persones amb dificultats d’inclusió al mercat laboral en el moment de la intermediació amb l’oferta de treball presentada per al Programa:
- persones de 16 a 25 anys.
- persones majors de 45 anys i menors de 65.
- persones aturades de llarga durada amb més de sis mesos d’inscripció consecutius al Servei d’Ocupació previs a la intermediació.
- persones beneficiàries de l’ajut per desocupació involuntària mentre aquest ajut estigui vigent,
- persones amb discapacitat i persones que es troben en situació de vulnerabilitat en la modalitat d’intervenció de treball amb suport.
Els beneficis del programa consisteixen en subvencions econòmiques.
1a fase: contracte de durada determinada de 6 mesos.
2a fase: contractació indefinida.
El contracte de treball ha de recollir, almenys, els pactes següents:
a) La jornada legal ordinària de quaranta hores de treball setmanal. En el cas de les persones amb discapacitat i les persones que es troben en situació de vulnerabilitat en la modalitat d’intervenció de treball amb suport, i les persones de 16 a 25 anys, la jornada pot ser inferior a quaranta hores de treball setmanal.
b) Una durada determinada de sis mesos del primer contracte de treball i una durada indefinida del segon contracte de treball.
c) Un període de prova d’un mes per al primer contracte de durada determinada de sis mesos.
d) Un salari fix igual o superior al salari mínim vigent segons la jornada.
e) La possibilitat de dur a terme un màxim de dos formacions gratuïtes, incloses en la cartera de formacions del Servei d’Ocupació, durant el primer any de contracte sempre que la formació estigui relacionada amb les funcions i tasques que porta a terme el treballador o que li permeti desenvolupar competències que millorin l’acompliment en el lloc de treball i que l’empresa i el treballador ho sol·licitin al departament encarregat de l’ocupació.
f) Que el temps dedicat a les formacions referides en l’apartat e) s’inclogui en la jornada legal de treball. El còmput total d’hores de formació i de treball efectiu no pot excedir vuit hores diàries o la part proporcional en funció de la jornada pactada.
- En el supòsit que el jove treballador contractat sigui menor d’edat, el contracte específic del Programa se substitueix pel contracte oficial de menors amb les mateixes condicions descrites anteriorment i d’acord amb el que estableix la legislació laboral vigent.
- Queden exclosos, a tots els efectes del Programa, els contractes de treball convinguts amb persones més grans de 65 anys. No obstant això, les persones que en la data de la intermediació efectiva no hagin complert els 65 anys i els compleixin durant la vigència de la contractació mitjançant el Programa seguiran sent considerades destinatàries del Programa fins que finalitzi.
L’edat de la persona, a tots els efectes del programa, s’ha de determinar a la data de la intermediació efectiva amb l’oferta presentada per al Programa.
a) En la primera fase el període màxim de subvenció és de sis mesos, per un import total de 2.112 €, que correspon a la suma de 352 € mensuals.
b) En la segona fase el període màxim de subvenció és dels sis primers mesos del contracte indefinit com a màxim, per un import total de 3.168 €, que correspon a la suma de 528 € mensuals.
c) Prima total de 500 euros per a les empreses que contractin més d’una persona mitjançant qualsevol dels Programes destinats a la contractació en el sector privat vigents el 2024 sempre que les persones contractades hagin finalitzat les dos fases del Programa (6 mesos de contracte a durada determinada + sis mesos del contracte indefinit)
L’import de la subvenció es redueix proporcionalment en cas que la jornada sigui inferior a quaranta hores de treball setmanal.
L’import de la subvenció es paga a les empreses beneficiàries, segons com evolucioni la contractació, per mensualitats completes i vençudes, a comptar de la data d’inici de la relació laboral.
La suspensió del contracte de treball per les causes previstes a l’article 31 de la Llei 31/2018 del 6 de desembre, de relacions laborals determina la pèrdua de la subvenció proporcionalment als dies de suspensió generats durant un mes.
L’import de la prima es paga a les empreses beneficiàries un cop vençut el dit termini.
Es preveu la possibilitat per al col·lectiu de persones amb discapacitat o en situació de vulnerabilitat de reduir la jornada laboral en curs de contracte, en els casos en què sigui necessari, prèvia formalització d’una addenda al contracte com a mínim quinze dies abans que s’apliqui aquesta reducció, la qual cosa comporta una reducció de la subvenció proporcional al temps reduït.
Pas 1: Tramitació prèvia al Servei d’Ocupació
Sol·licitud d'inscripció d'oferta de treball - En línia
Presentació de l’oferta de treball al Servei d’Ocupació
Seleccioneu l’opció corresponent al programa
- El Servei d’Ocupació preselecciona els candidats i amb la seva autorització prèvia facilita el contacte amb l’empresa interessada.
- L’empresa interessada selecciona un o diversos treballadors entre els candidats proposats pel Servei d’Ocupació.
Pas 2: Presentació de la sol·licitud al Servei de Tràmits
En la sol·licitud s’han d’especificar les dades de l’empresa que sol·licita i les de la persona que l’empresa ha seleccionat per contractar-la d’acord amb el Programa, i l’empresa i la persona destinatària del programa hi han de signar les obligacions que adquireixen.
L’empresa interessada ha d’adjuntar a la sol·licitud:
Entrada en vigor el dia 13 de març del 2025
Vigència fins al 31 de desembre del 2025, sempre que les sol·licituds es presentin abans de l’1 de desembre del 2025.